viernes, 23 de noviembre de 2007

Gardeñes-Andiñach

Partida jugada per correspondència via messenger, si el messenger també serveix per juga a escacs. És una partida divertida, i que segueix amb l'estil romàntic de l'anterior enfrontament amb en Manel.

Gardeñes-Andiñach ( Xavinger )
1.e4 e5 2.f4!? ( sense perdre els bons costums en Manel planteja el gàmbit de rei ) exf4 3.Cf3 Ae7!? 4.Ac4 Ah4+!? ( aquesta era la idea que vaig tenir al fer Ae7, entrego el centre i quedo una mica per sota al desarrollo, pero a canvi trec l'enroc, deixo fora de joc la torre de h1 i exerceixo certa pressió al flanc de rei. Tot i la explicació del perqué de la jugada, crec que aquesta es pot calificar tranquilament amb un ?) 5.Rf1 Cc6!? 6.d4 d6 7.Axf4 Ag4 8.c3 De7 9.Cbd2 o-o-o 10.Ad5 f5 ( en Manel aquí aconsella com a millor pla Cb8 mantenint intacte l'enroc i amb lleugera ventatge blanca, encara que per mi de lleugera no en tindría res. f5 crec que planteja guerra i era el que jo volia ) 11.Axc6 bxc6 12.e5! ( forçant la contestació següent ) g5 13.Da4!? ( comença el festival ) gxf4 14.Dxa7 Ch6?? ( aquí hauria d'acabar-se la partida en favor de les blanques, l'explicació d'aquest error es deu a que desde la jugada 13 fins la 17 estava mig adormit... en Manel però, em perdona la vida i segueix amb el seu festival) 15.Te1!? Axe1 16.exd6 Txd6!?( fins ara era festival Manel ara, és festival Manel i Xavi, i el millor de tot és que no em vaig adonar de l'entrega de dama fins 5 minuts després d'haver jugat, el que fa la son!) 17.Ce5! Dxe5! 18.dxe5 Txd2! 19.e6 Rd8 20.Rxe1 Td1+ 21.Rf2 Td2+!
1/2 - 1/2
Una miniatura maca encara que plena d'errades!

2 comentarios:

LLORENÇ MAZA NAVARRO dijo...

Hola Xavi, què tal? Soc el Llorenç Maza, el teu company del Laetània Alella. Està molt bé el teu blog, i les partides també. Jo una vegada vaig fer el Gambit de Rei, però contra un rival que era molt més dèbil "escaquísticament parlant", que jo. Encara que tinc un llibre del Keres sobre el Gambit de Rei, de la en el seu temps molt bona Editorial Escaques, no em decideixo a fer servir una obertura tan arriscada. En tot cas, crec que prefereixo d´altres, com la Vienesa, que es pot dir que es com una mena de Gambit de Rei "millorat".

Ah si, que més t´havia de dir, he posat un link al teu blog en el meu blog (personal).

Bé, ja ens veurem. Fins aviat!!

Llorenç Maza.

P.D: que tal el Pont i la revetlla? Bé? Jo també. La veritat es que necessitava i molt uns dies de descans.

Xavinger Z dijo...

Hola Llorenç, doncs la veritat que jo tampoc ho jugo el gambit de rei, pero es una d'aquelles apertures que algun cop et trobaras davant i es millor anar una mica preparat per no morir a la jugada 15, ja veuras que no actualitzo massa el blog, pero en fi ara que ja estic d'examens potser pengi alguna partideta mes