lunes, 14 de julio de 2008

Xavier Andiñach - Gregorio Valbuena

Hola, la partida que segueix és possiblement la que millor he jugat fins avui, estic especialment orgullós del fet de que vaig detectar i demostrar els dos errors comesos pel meu rival durant la opertura. Tot i no acabar en mat ni amb una xarxa de mat, aquesta és una partida a l'atac en la que totes les peces blanques participen en un moment o altre en l'atac, inclòs el rei que maniobrarà per agilitzar al màxim l'acció de les peces.

Andiñach Vs Valbuena

1. Cc3 d5 2. e4 d4 3. Ce2 e5 4. Cf3 Ad6


( primera decisio important pel negre, tot i que aixo es teoric i deixa sense definir la estructura de peons negre, aquest alfil no m'acaba d'agradar aqui ) 5. Cg3 Cf6 ( segons la teoria, es millor pel negre maniobrar el caball fins a g6 via e7, a partir d'aqui ja no hi ha llibre ) 6. Ae2 O-O 7. O-O c5 8. d3 h6?


( Primer de tot cal veure com el blanc, es a dir jo, vaig fer un desarrollo centrant-me al flanc de rei, de fet totes les peces menys la torre de a1 tenen influencia a aquest flanc, no cal dir que jo estava ansios per crear alguna debilitat en aquest flanc al negre, aixi que h6 que debilita innecessariament l'enroc negre s'ha de considerar un error ) 9. Ch4! g5??


( Be, primer Ch4 es una bona jugada que busca instalar un caball a f5, amenaçant ja de tot contra l'enroc negre, en quant a g5 es molt fort dir-ho pero aquest error ha de costar la partida al negre, realment aquesta jugada es incomprensible, tot i aixi, estic força content de com vaig tractar els dos errors consecutius del negre i mes tenint en comte que vaig veure clarissimament que eren errors ) 10. Chf5 Rh7 ( millor pel negre potser seria canviar l'alfil de c8 per aquest caball) 11. Dd2! ( amenaçant de tot! ) Tg8 12. h4!!


( Es una jugada evident, pero no per aixo deixa de ser tan forta, l'enroc negre ha quedat en res ) Af8? ( Aixo no ajuda gaire al negre. Que aquest alfil torni a la casella de partida es una mostra clara de la desesperacio del negre ) 13. hxg5 hxg5 ( Molt be, i ara com es guanya? ) 14. Rh2!!


( El rei blanc surt a saludar al seu colega negre, la maniobra de rei es estetica, exquisita i efectiva. Aquesta jugada no era tan evident i aixo la fa encara mes maca! ) Ce8 15. Th1 Axf5 ( tard ) 16. Rg1+ Rg6 17. exf5+ Rf6 18. Th8!


Rg7 ( forçat ) 19. Txg8+ Rxg8 20. Dxg5+ Dxg5 21. Axg5 f6 22. Ad2 Cd6 23. Af3 Cc6 24. Ad5+! Rh8 25. Rh2!!


( l'atac no havia acabat encara!!, aquest cop el rei blanc no surt a saludar sino a despedir-se ) Ce7 26. Ae6! Cg8 27. Th1! Ah6 28. Rg1! Rg7 29. Ch5+ Rf8 30. Axh6 Cxh6 31. Cxf6 Rg7 32. Ch5+ Rf8 33. Cg3


( i el caball torna a casa despres de fer una maniobra gairebe tan maca com la de rei h2-g1, amb la recompensa d'un peo i la partida, el negre esta perdut totalment, ha perdut el nort de la partida des de fa ja moltes jugades i tombar el rei sembla el mes adequat abans de que la pallissa vagi mes enlla. Aquesta partida va ser la ultima ronda de l'Open d'Alella 2006, tots dos teniem 3 punts de 8 i la victoria va fer que em poses 4 de 9, el cert es que vaig fer un mal torneig que es va salvar gracies a aquesta petita joia, en canvi els 3 punts del meu rival van ser front varios mestres catalans, be doncs un cop firmades les planilles el rival amb el posat molt serios em va mirar i amb un to de veu una mica indignat em va dir: "Si juegas asi de fuerte, ¿como es que solo llevas 3 puntos?" al que jo nomes vaig saber respondre:"no lo se".
1-0
Espero que us hagi agradat analitzar aquesta partida, tant com em va agradar a mi jugar-la.
Salut!!

No hay comentarios: